Laat eten is ongezond en maakt ons dikker

’s Avonds laat eten is ongezonde ren maakt ons dikker. Tot dit besluit kwamen  de wetenschappers van de University of Pennsylvania na een uitgebreid onderzoek waarvan de resultaten nu bekend werden gemaakt. 

JA! IK WIL OOK EEN GRATIS EN GEZOND WEEKMENU VOOR EEN BETERE GEZONDHEID  EN MAKKELIJKER AFVALLEN! Je vindt het HIER

Professor psychologie Namni Goel van de University of Pennsylvania deed al meermaals onderzoek naar de invloeden van  laat eten op zowel onze gezondheid als ons lichaamsgewicht. Nu volde ze achttien weken lang een groep volwassenen, die twee verschillende eetpatronen uitprobeerden. 's 

Ochtends eten

Eerst aten de deelnemers aan deze studie tussen tussen acht uur ‘s ochtends en 7 uur ‘s avonds en dit gedurende acht opeenvolgende weken

Daarna kregen ze twee weken pauze. Achteraf moesten ze opnieuw acht weken lang eten tussen 12 uur ‘s ochtends en elf uur ‘s avonds. Ondertussen bleef de hoeveelheid calorieën hetzelfde, net zoals de hoeveelheid slaap. Alleen het tijdstip van het avondmaal verschilde.

Aankomen

JA! IK WIL OOK EEN GRATIS EN GEZOND WEEKMENU VOOR EEN BETERE GEZONDHEID  EN MAKKELIJKER AFVALLEN! Je vindt het HIER

Wat blijkt? Als de deelnemers later op de avond dineerden, kwamen ze gewicht bij. Daarnaast bereikte hun insuline- en cholesterolniveau ongezonde hoogtes. Later eten kan ervoor zorgen dat we dus iets dikker worden. Door de hogere insuline- en cholesterolwaarden lopen late eters ook een groter risico op diabetes en hart- en vaatziektes.

Je gezondheid verbeteren en tegelijk sneller afvallen doe je met een gezond eetpatroon en de vele gezonde voedingstips, aangepaste recepten en weekmenu’s uit de Afslank Receptenbijbel van Richard Ridder zijn dus beslist iets voor jou (Gratis webinar)

Gezond vetpercentage
JA! IK WIL OOK EEN GRATIS EN GEZOND WEEKMENU VOOR EEN BETERE GEZONDHEID  EN MAKKELIJKER AFVALLEN! Je vindt het HIER



Reacties