Deze gezonde voedingsmiddelen doen je ook meer vet verbranden en makkelijker afvallen

Meer opgeslagen lichaamsvet verbranden en zo gemakkelijker afvallen doe je in de eerste plaats door je metabolisme of stofwisseling te stimuleren.
Dat doe je in een gezond eetpatroon met een gezonde, evenwichtige en gevarieerde natuurvoeding en voldoende lichaamsbeweging.


Natuurlijke voeding die je gemakkelijker doet afvallen

Natuurlijke voeding is rijk  aan alle gezonde voedingsstoffen zoals:
Vitaminen
    Mineralen
      Sterke antioxidanten
        Voedingsvezels
          Hoogwaardige eiwitten
            Gezonde onverzadigde vette en vetzuren
              Trage koolhydraten
                Wanneer je hiermee rekening houdt heb je nooit een tekort aan gezonde voedingsstoffen zoals dat met de meeste diëten het geval is.

                Eet wekelijks minstens tweemaal vette vis

                Vette vis  zoals wilde zalm, paling, tonijn, heilbot, tarbot, dorade, schelvis, makreel, sardienen, haring en ansjovis barsten van omega-3 vetzuren.

                Deze helpen je meer vet te verbranden. Je zult zo dus gemakkelijker af vallen. 

                Van vette vis werd ook wetenschappelijk aangetoond dat ze je risico op allerlei ontstekingen en op hart- en vaatziekten aanzienlijk verkleinen.


                Het is ook een uitstekende bron van hoogwaardige eiwitten. 

                Die verlengen je verzadigingsgevoel waardoor je honger langer achterwege blijft en je automatisch minder eet.

                Eet meer scharreleieren

                Eet dagelijks één gekookt ei bij je ontbijt en/of als gezond tussendoortje. 

                Ze helpen je uitstekend om je gezond streefgewicht te bereiken.

                Ze verlengen je voldaan gevoel en verminderen je honger. Dat zijn twee onmisbare factoren om succesvol af te slanken.

                Eieren zijn uiteraard ook een uitstekende bron van hoogwaardige eiwitten.

                Deze eiwitten verteren moeilijk en vragen veel energie (calorieën), met het bekende gevolg. Eieren helpen ook ons hart en bloedvaten gezond te houden.

                Kies voor het meest gezonde eiwit: Whey eiwit

                Hoogwaardige eiwitten en dus in de eerste plaats whey eiwit zorgt voor méér en sterkere spieren. 

                Een grotere spiermassa is nodig om overtollig vet en overgewicht definitief kwijt te spelen.

                Spieren verbruiken immers energie(calorieën). Al slapende afvallen is dus perfect mogelijk. 

                Daar bovenop vermindert dit whey eiwit onze eetlust, veel meer dan alle andere soorten eiwitten.
                Daarom dat eiwit shakes worden aanbevolen als hulp bij afvallen.


                Volle Griekse natuuryoghurt

                In tegenstelling tot andere soorten yoghurt, is volle Griekse natuuryoghurt erg voedzaam en een uitstekende bron van hoogwaardige eiwitten, kalium en calcium.

                Eiwitrijke zuivelproducten stimuleren onze vetverbranding, voorkomen spierafbraak en verlengen ons voldaan gevoel na een maaltijd.

                Volle Griekse natuuryoghurt is ook rijk aan dat probiotica. Dat zorgt voor:

                • Een goede spijsvertering 
                • Een gezonde darmflora
                • Een vlotte stoelgang
                • Een zuiver lichaam zonder afvalstoffen
                In Griekse yoghurt vind je ook geconjugeerd linolzuur dat vetverbranding en gewichtsverlies stimuleert.

                Magere zuivelproducten bevatten weinig of geen weinig tot geen geconjugeerd linolzuur.

                Eet meer rode pepers

                Zijn een belangrijke bron van gezonde voedingsstoffen en in de eerste plaats van sterke antioxidanten.

                Die beschermen ons in de eerste plaats tegen de schadelijke vrije radicalen die ons niet alleen ziek maken maar ook ons natuurlijk verouderingsproces aanzienlijk versnellen.


                Rode pepers voorkomen ze allerlei en beschermen ze onze lichaamscellen. 

                Een ander belangrijk en natuurlijk ingrediënt in rode pepers is capsaïcine. 

                Dat vergroot een vol gevoel en zorgt er voor dat je nooit teveel eet..

                Breng daarom zoveel mogelijk gerechten op smaak met rode pepers. 

                Cayenne peper is een uitstekend alternatief 





                Gebruik meer gezonde oliën van plantaardige oorsprong  zoals:

                MKT olie: Deze bevat middellange- keten triglyceriden die snel door ons lichaam worden opgenomen en door onze lever onmiddellijk worden omgezet in extra energie. Middellange keten triglyceriden activeert onze stofwisseling en verbranden dagelijks gemiddeld 120 extra calorieën 
                  Kokosolie: helpt een verstoort cholesterolgehalte weer in evenwicht te brengen. Gebruik dagelijks 3 eetlepels kokosolie en je verliest gemiddeld 3 centimeter buikomtrek. Kokosolie blijft, in tegenstelling tot de meeste andere vetten, stabiel. Het is dus uitstekend om te koken
                    Olijfolie: behoort niet voor niets tot de meest gezonde soorten vet. Het brengt ons cholesterolgehalte terug in balans en verlengd ons verzadigingsgevoel. Olijfolie stofwisseling tegelijk onze vetverbranding

                      Drink koffie met mate 

                      Cafeïne is het belangrijkste ingrediënt van koffie. Met mate gedronken (tot 3 koppen per dag) zorgt deze stof voor een goed humeur  en voor betere fysieke prestaties.

                      Cafeïne helpt ons ook om meer vet te verbranden.


                      Het verhoogt ook onze stofwisseling tot maar liefst 15%;

                      Groene thee en oolong thee is een gezond alternatief

                      Groene thee en oolong thee vermindert onze kans op aderverkalking  en levensbedreigende hart- en vaatziekten. 
                      Het heeft zelfs een positie effect op kwaadaardige tumoren .

                      Groene thee en oolong thee zijn ook onze belangrijkste leverancier van de sterkste antioxidanten die het verlies van extra ongezond buikvet in de hand werken.

                      Gebruik dagelijks 2 eetlepels appelazijn 

                      Appelazijn remt onze eetlust, verhoogt onze vetverbranding en zorgt voor een meer stabiele bloedsuikerspiegel, zelfs bij diabetici.

                      Gebruik dagelijks 2 eetlepels appelazijn en verbeter zo je spijsvertering, je darmflora en je stoelgang.






                      Reacties