Deze gezonde voedingsmiddelen brengen je cholesterolgehalte weer in evenwicht

Een verstoort cholesterolgehalte is oorzaak van vele ernstige aandoeningen zoals overgewicht, ongezond buikvet, verstoorde hormonen, hoge bloeddruk en diabetes. Het is dan ook belangrijk welke voeding onze concentratie aan cholesterol slecht beïnvloeden.

JA! IK WIL OOK EEN GRATIS EN GEZOND WEEKMENU VOOR EEN BETERE GEZONDHEID  EN MAKKELIJKER AFVALLEN! Je vindt het HIER

Gezonde voeding rijk aan vitaminen, mineralen, sterke antioxidanten, voedingsvezels, eiwitten en gezonde vetten en koolhydraten zorgen voor evenwicht tussen goede HDL- en slechte LDL- cholesterol.

Cholesterol in balans

Cholesterol weer in balans
  • Noten: eet echter nooit meer van 20 gram onbewerkte noten per dag 
  • Havermout: heeft zijn cholesterolverlagend effect te danken aan zij n grote hoeveelheid voedingsvezels. Eet dagelijks minstens 30 en maximaal 60 gram havermout per dag. 
  • Peulvruchten: zoals erwten, bonen, groentekiemen, kapucijner linzen en kikkererwten eten we veel te weinig. Eet ze minstens één en liefst tweemaal per week 
JA! IK WIL OOK EEN GRATIS EN GEZOND WEEKMENU VOOR EEN BETERE GEZONDHEID  EN MAKKELIJKER AFVALLEN! Je vindt het HIER
  • Soja: zet minstens éénmaal per week tofu, tempeh  of een andere vegetarische vleesvervangers op je menu.  
  • Voor een gezond cholesterolniveau gebruik je best zo weinig mogelijk: ongefilterde koffie (zoals espresso en kookkoffie
  • Transvetten: zijn met voorsprong het meest ongezond vet en is vooral aanwezig in snoep, koekjes en gebak

Je gezondheid verbeteren en tegelijk sneller afvallen doe je met een gezond eetpatroon en de vele gezonde voedingstips, aangepaste recepten en weekmenu’s uit de Afslank Receptenbijbel van Richard Ridder zijn dus beslist iets voor jou (Gratis webinar)

Gezond vetpercentage
JA! IK WIL OOK EEN GRATIS EN GEZOND WEEKMENU VOOR EEN BETERE GEZONDHEID  EN MAKKELIJKER AFVALLEN! Je vindt het HIER


Reacties