Snel ongezond buikvet verliezen met dit eenvoudig stappenplan

Snel afvallen rond je buik gaat niet zonder inspanningen. Ongezond buikvet verschijnt niet in een dag. Je raakt het evenmin van de ene op de andere dag kwijt. 

Eet je ongezond met veel suiker en ongezonde, verzadigde vetten en transvetten en beweeg je weinig of niet? Dan zal al dat vet zich in de eerste plaats rond je buik opstapelen. Een strakke lijn en platte buik met weinig of geen vet en meer spieren vraagt tijd, motivatie en doorzettingsvermogen. 

Als je het driedelig stappenplan in dit artikel volgt, zal je toch afvallen in je buikstreek.


Wanneer spreken we van ongezond buikvet?

Teveel vet rond je buik is veel ongezonder dan onderhuids vet. Buikvet maakt giftige afvalstoffen aan.

Die verspreiden zich tussen al je organen in je buikholte. Je buikomvang meet je met een gewoon meetlint.

Daarbij is er een verschil tussen mannen en vrouwen. Vrouwen met een buikomtrek vanaf 88 centimeter kampen met ongezond buikvet. Bij mannen ligt die limiet 102 centimeter.

Oorzaken van ongezond buikvet

Buikvet heeft meerdere oorzaken. Naast ongezond eten met veel ongezonde vetten en geraffineerde suikers kan teveel vet rond je buikstreek veroorzaakt worden door:

  • Hormonen uit evenwicht: stress is een belangrijke oorzaak van een buikje. Als reactie maken je schildklieren teveel cortisol, het stresshormoon, aan. Dat vergroot je hongergevoel, waardoor je letterlijk dag en nacht kunt eten
  • Snelle koolhydraten: zoals geraffineerde suiker en voeding rijk aan zetmeel (wit brood, pasta, deegwaren en rijst). Volkorenproducten zijn de oplossing. Die veroorzaken geen buikvet
  • Verzadigde vetten en transvetten: zijn de belangrijkste oorzaken van vet in je buikstreek. Je vindt deze vetten in snoep, koekjes en gebak en in frisdranken
  • Zoutrijke voeding
  • Frisdranken, alcohol en energiedranken
  • Stress
  • Te weinig slaap
  • Roken

Snel afvallen rond je buik door meer vet te verbranden

Voor een strakke en platte buik moet je dus meer opgeslagen lichaamsvet verbranden en gewicht verliezen.

Beiden gaan altijd samen. Voor je gezond gewicht en een platte buik met weinig of geen vet en veel spieren is cardiotraining uitstekend. Je hebt daarbij de keuze tussen wandelen, lopen, fietsen en roeien maar je kunt het even goed thuis op je hometrainer.

Gezond eten met de juiste voeding

Door gezond en de juiste voeding te eten zal je sneller afvallen rond je buik. Voor een strakke en platte buik eet je bij voorkeur:
  • Meer volkorenproducten: zoals volkorenbrood (geen meergranen), volkoren deegwaren en zilvervliesrijst
  • Groenten: en in de eerste plaats groene bladgroenten zoals spinazie, andijvie, alle groene koolsoorten, broccoli, waterkers..
  • Fruit: zoals watermeloen, aardbeien, alle soorten bessen, frambozen, ananas en kiwi. Eet echter nooit meer dan twee verschillende soorten fruit per dag vanwege de aanwezigheid van fruitsuikers
  • Zaden en pitten: een handjevol per dag volstaat. Varieer daarbij zoveel mogelij
  • Onbewerkte noten: dus zonder zout, niet gebrand en geroosterd. Geef de voorkeur aan wal- , hazel- en pistachenoten en aan amandelen

Combineer cardio- en krachttraining voor een platte buik

Naast gezond eten is voldoende en juist bewegen onmisbaar om definitief van je buikvet verlost te geraken. Hiervoor combineer je cardio- met krachttraining. Dat is niet alleen belangrijk voor je buikspieren, maar even goed voor de spieren in je onderrug en in je bovenbenen. Door al je grootste spieren te trainen krijg je automatisch een strakker en slank lichaam en een platte buik.


Gezond leven en gemakkelijker afvallen doe je met een gezond eetpatroon in combinatie met Het Vet Verliezen 1.0 Programma. Dat bevat honderden gezonde voedingstips en originele en vet verbrandende natuurlijke ingrediënten.  

Dat Vet Verliezen 1.0 Programma hielp ondertussen al bijna 15000 Nederlanders en evenveel Belgen definitief van hun buikje af.

Jij bent toch de volgende?

Alles over het Vet Verliezen 1.0 Programma voor een platte buik met weinig of geen vet en veel spieren, vind je HIER






Reacties