Gezonde voeding voor een beter geheugen

Ben je de laatste tijd meer vergeetachtig? Dat overkomt iedereen wel eens, en is geen ramp. Gelukkig kun je er meestal veel zelf aan doen. Door gezond en de juiste voeding te eten bijvoorbeeld.

Welke gezonde voeding geeft ons een beter geheugen?

Elegance Açaí Afslankformule
Elegance NextGen Anti Aging Tabletten
VOEDINGSCONSULENTROZEMARIJN 

De geur van… Rozemarijn

Heerlijk op de barbecue of bij gebakken aardappeltjes… rozemarijn is een ultieme smaakmaker.
Onderzoek van de Northumbria University toont aan dat de geur van rozemarijn het geheugen bij oudere mensen verbetert. De studie zette 150 gepensioneerden in verschillende ruimtes met verschillende geuren: lavendel, rozemarijn en neutrale lucht. Nadien moesten ze een geheugentest invullen. Wat bleek?
De ouderen uit de naar rozemarijn geurende kamer presteerden opvallend beter. De geur van rozemarijn zou volgens dokter Mark Moss, hoofd van het departement Psychologie, voor een chemische reactie in het brein zorgen.
Zin in een gezonde schotel? Met dit recept kun je niet missen!

Pepermuntthee maakt je alerter

voedingsconsulentPEPERMUNT
Een opkikkertje in de ochtend, maar ook bevorderlijk voor onze hersenen. Hetzelfde onderzoeksteam uit Northumbria University ontdekte door 180 mensen afwisselend pepermuntthee en kamillethee te laten drinken, dat bij de pepermunt een betere geheugenprestatie werd vastgesteld. Pepermunt maakt mensen alerter en verbetert het langetermijngeheugen.

Fruit en groenten passen in ieder gezond eetpatroon

Meer bepaald jeneverbessen, blauwe bessen, broccoli, tomaten en avocado stimuleren je brein. Ze voorkomen hersenschade, en helpen zelfs tegen dementie.
Ze zitten barstensvol met antioxidanten, verminderen DNA- schade én zijn nog eens goed tegen alle ouderdomskwalen.
Elegance Açaí Afslankformule
Elegance NextGen Anti Aging Tabletten

Reacties