Bewust leren ademhalen helpt tegen stress en faalangst

Ademen is levensbelangrijk. Stopt je ademhaling, dan is het in de meeste gevallen over en out. Ademhalen is zo vanzelfsprekend dat je er zelfs niet meer bewust van bent. Dat is er dan ook meestal de oorzaak van dat je op de foutieve manier gaat ademen, zonder het zelf te beseffen. Opnieuw leren ademen met de ademhalingstherapie is dan ook een aanrader. Op de verkeerde manier ademen is immers oorzaak van vele gezondheidsklachten. Met de juiste ademhalingstechnieken geef je aan  je lichaam zijn zelf genezend vermogen terug. Wat verstaat men nu precies onder juist en bewust leren ademhalen? Als fout ademhalen aan de basis ligt van vele aandoeningen, met welke klachten kun je dan bij de ademhalingstherapeut terecht?


We zoeken steeds meer en meer onze toevlucht tot alternatieve geneeswijzen om van onze gezondheidsproblemen verlost te raken. Een van de mogelijkheden is de ademhalingstheratpie of Transformortial Breath, een manier van leren ademen dat nu ook bij ons steeds populairder wordt. Bewust en op de juiste manier leren ademen is van groot belang om zowel je lichamelijke als geestelijke gezondheid op peil te houden. Deze ademhalingstherapie op Transformational Breath kwam de laatste jaren vanuit Canada naar hier overgewaaid. Hij werd oorspronkelijk ontwikkeld om onze geboorte te kunnen herbeleven. Dat gebeurdee aanvankelijk uitsluitend onder water. Baby's ademen tijdens hun eerste levensdagen op een speciale manier, om te kunnen ontstressen van de spanningen die hun geboorte met zich meebracht.


Holotrope ademhaling


Tijdens de ademhalingstherapie leer je opnieuw ademen volgens de onderbroken in- en uitademingscuyclus. Daarbij leer je we opnieuw via je buik ademen. Deze ademhalingstechniek is de meest natuurlijke manier om te ontspannen en van je dagelijkse stress verlost te raken.


Leren ademen via de buik


Met een bezoek aan de ademhalingstherapeut leer je opnieuw ademhalen zoals het hoort. De meest natuurlijke manier van ademhalen is de buikademhaling, die de rustfunctie van je lichaam hersteld. Bij deze buikademmhaling maak je uitsluitend gebruik van je middenrif, hetgeen de goede werking van zowel boven- als onderliggende organen spieren en spierweefsels extra in de hand werkt. Dat zorgt voor een betere doorbloeding van alle organen, ook van je hersenen en een betere afvoer van je afvalstoffen. Met de buikademhaling krijgt je lichaam extra zuurstof en energie. Op deze manier breng je zowel jouw lichamelijke als geestelijke conditie weer op peil.


Transformational Breath


Met deze buikademhaling ben je eindelijk in staat je te bevrijden van allerlei onverwerkte emoties uit je verleden. Deze transfprmational Breath therapie maakt het mogelijk het negativisme dat we allemaal in meer of mindere mate in ons hebben, los te laten. Door het verwerken van al onze (negatieve) emoties kun je alle geestelijke en lichamelijke blokkades opheffen.


Tegen stress en faalangst

Bij recente wetenschappelijke onderzoeken bleek de doeltreffendheid van deze ademhalingstherapie tegen stress en faalangst en leer- en concentratiestoornissen bij kinderen. Het aantal sessies bij de ademhalingstherapeut hangt uiteindelijk af van de ernst van je klachten. Om de ademhalingstechniek volledig te beheersen zijn er gemiddeld een achttal bezoeken aan de ademhalingstherapeut nodig.

Reacties